Kuvituksilla tuoretta ilmettä pakkauksiin

Valion Tuuti-pakkausten uudistus

Valion Tuuti -äidinmaidonkorvikkeiden pakkausilmeeseen haluttiin tuoda lisää pirteyttä ja selkeyttä. Mietimme tarkoin, mitä elementtejä muutamme, jotta hyvässä markkina-asemassa oleva tuote säilyy edelleen tunnistettavana. Ratkaisu löytyi kuvitusten uudistamisesta.

Äidinmaidonkorvikepakkaukset saivat uuden ilmeen vanhaa kevyesti uusimalla ja raikastamalla. Kuvitusta modernisoitiin ja värimaailmaa kevennettiin tämän päivän henkeen. Kaurisemon ja poikasen asennot osoittavat hauskan havainnollisesti, minkä ikäiselle mikäkin valmiste on tarkoitettu. Pakkauksesta käy selkeästi esille oleellinen tieto tuotteesta, jonka käyttöturvallisuus on aivan ratkaiseva ominaisuus.

Varsinkin hyvin menestyvien brändien kohdalla pakkausuudistuksen tarkoitus on usein parantaa ja modernisoida olemassa olevaa mahdollisimman vähän huomiota herättävällä tavalla. Juuri sellainen tämä Tuutin pakkausuudistus on – pakkaus näyttää tutulta, mutta on silti uuden oloinen.

Markkinajohtajan asemassa olevan tuotteen pakkausuudistus tulee toteuttaa hienovaraisesti säilyttäen tuotteen tunnistettavuuden.

Outi Oravainen
DesignCompany
Vasemmalla näet vanhat, oikealla uudistetut pakkaukset.
Äidin ja lapsen asennot kertovat, minkä ikäiselle tuote on tarkoitettu.
Scroll to Top