Visuaalinen ilme

Uusi puun brändiuudistus

Uusi puun toiveena oli metsästä ja puusta kertova suomalainen visuaalinen ilme. Merkin pohjaksi valikoitui monista suunnittelemistani vaihtoehdoista puun rungon poikkileikkauksessa nähtävillä olevat vuosirenkaat. Logosta haluttiin tyylikäs ja aikaa kestävä. 

Uuden visuaalisen ilmeen väripaletti on mustan, valkoisen ja vihreän raikas liitto. Hankkeen kansainvälisen jäsenistön tarpeisiin suunnittelin logosta heti kaksikielisen version. Logosta oli tarpeen modifioida useita muitakin versioita, muun muassa Uusi puu -kilpailusta kertovat logot.

Uusi puu -hankkeen graafinen suunnittelu oli hieno matka. Kiitokset hankkeen vetäjälle Virpi Korhoselle luottamuksesta. Uusi puu kertoo millaisia puusta jalostettuja tuotteita ja ratkaisuja on jo markkinoilla.

DesignCompany toteutti Uusi puun logon, esitys- ja näyttelymateriaalin sekä nettisivujen ilmeuudistuksen. Hankkeemme ilme raikastui ja uudistus on saanut jäsenyrityksiltämme paljon myönteistä palautetta.

Virpi Korhonen
Projektipäällikkö,
Uusi puu -hanke

Visuaalisesta ilmeestä luotiin graafinen ohjeisto fontteineen, väreineen ja kuvamaailmoineen

Brändin kuvamaailmojen inspiraation hain suomalaisesta metsästä. Tuotimme logosta animaation, jota asiakas voi käyttää moniin erilaisiin brändäyksen tarpeisiin.

Visuaalisen ilmeen suunnitteluun sisältyi myös PowerPoint -template, jossa on valmiina kaikki tarvittavat teksti- ja kuvapohjat brändin mukaisesti aseteltuina.  Valitsimme ja toteutimme esityksen teemaan sopivat kuvamaailmat asetteluineen.

Käyntikortit ja Uusi puu -hankkeen esitteen taitto suunniteltiin niin ikään uuteen ilmeeseen sopiviksi. Messukäyttöön tuotimme kolmen roll-upin sarjan, sekä esittelypöytien layoutin.

Järjestö sai upeat Paptic-materiaalista valmistetut kassit, joiden ilmeen suunnittelu kuului toimeksiantoon. Kasseihin painettiin visuaalisen ilmeen lisäksi puun innovatiivisesta hyödyntämisestä kertovat sloganit.

Uusi Puu käyttää erilaisia taittopohjia esittelemään jäsentensä tuotteita ja innovaatioita. Teimme heille templatet, joihin järjestön on helppo taittaa tekstejä ja kuvia itsekin. Esitykset pysyvät täten yhdenmukaisina kautta linjan jatkossakin.

Graafinen ilme jalkautettiin myös Uusi puun verkkosivuille. Teimme verkkosivujen koodarille ohjeistuksen uuden ilmeen toteuttamisesta verkkoon. Uplift käsitti nettiin sopivat fonttivalinnat, värimaailman ja kuvitukset.

Mainontaan liittyviä elementtejä toimeksiannossa olivat nettibannerit.

Logosta suunniteltiin useita luonnoksia, joista tämä puun rungon vuosirenkaista inspiraationsa saanut versio otettiin käyttöön.
Uusi puun kassit ovat Papticin materiaalia. Nämä kassit ovat kestokasseja verrattuna tavallisiin paperikasseihin.
Projektissa suunniteltiin muun muassa papaerikassien designit. Uusi puulla on loistavia heidän jäsenyritystensä ratkaisuista kertovia sloganeita.
Scroll to Top