Kaikkea kivaa mutta ei mitään kallista

Minyn visuaalisen ilmeen suunnittelu, Tokmanni

Tokmanni valitsi DesignCompanyn suunnittelemaan uuden Miny -lifestyle konseptin. Työhön kuului logon suunnittelu. Pakkausilmeelle tehtiin mallit, joiden avulla Minyn pakkauksia pystyy suunnittelemaan eri tahoilla. Graafinen ohje oli osa projektia.

Outi ymmärtää hyvin projektin tarpeet ja löytää ideat sekä ratkaisut uuden konseptin luomiseksi. Outin kanssa on helppo työskennellä ja hän on erittäin joustava aikataulujen suhteen. Suosittelemme.

Henri Himanen
Tuotepäällikkö,
omat merkit

Tokmanni
Herkullinen pinkin ja ruskean yhdistelmä on Minyn kantava kombo. Kohderyhmää ovat niin lapset, nuoret kuin sisustavat aikuisetkin.

Mood boardin suunnittelu ja toteutus

Kokonaisuuden ensimmäinen vaihe oli monen erilaisen visuaalisen idean jalostaminen mood board -muotoon. Erilaisten värien, kuvien ja tunnelmien luominen paperille.

Näiden konseptiesitysten joukosta valikoitui lopulta aika yksimielisesti suosikki, jota lähdimme jatkojalostamaan.

Ideaa testailtiin eri muodoissa ja lopulta siitä laadittiin graafinen ohjeistus. Graafisen ohjeen tuli olla yksiselitteisen selkeä, jotta brändiä on helppo jatkossa laajentaa hyvinkin moneen eri käyttötarkoitukseen.

Suunnittelen konsepteja ja toteutan niille graafisen ilmeen, tai uudistan olemassa olevia pakkauksia ja konsepteja.

Outi Oravainen
DesignCompany

Suunnitellun pakkausilmeen monistaminen ja yhtenäisenä pitäminen vuosien ajan

Yksi keskeinen tehtävä toimeksiannossa oli luoda Minyn pakkauksille visuaaliset raamit, joiden sisällä uusia pakkauksia on helppo kenen vain suunnitella sitä mukaa, kun valikoima laajenee.

Tällaisessa skaalautuvan pakkauksen visuaalisen ilmeen suunnittelussa on otettava huomioon monia seikkoja. Samojen elementtien on toimittava monessa eri koossa, vaakana ja pystynä. Värien pitää olla harmonisia ja toisiinsa sopivia. Pakkauksilla on monia eri materiaaleja ja painopaikkoja. Lisäksi suunnitelma ei saa olla esimerkiksi liian monimutkainen. Pakkaussuunnittelijan työmäärän pitää pysyä järkevänä.

Suunnittelin Minylle brand bookin sisältäen kaikki tarvittavat graafiset elementit sekä pakkausten templatet. Kukin template esittelee tuotekategoriansa tyypilliset piirteet. Tällöin konsepti pysyy kasassa vuosien ja monien tekijöiden käsissä.


Herkullisilla väreillä ja kivoilla tavaroilla myymälöistä ja shop-in-shopeista on saatu todella houkuttelevan näköisiä.

Tiivis ja luottamuksellinen yhteistyö mahdollistaa parhaan lopputuloksen myös pakkausratkaisuille

Yhteistyöilmapiirillä on valtava merkitys projektin onnistumisen kannalta. Tokmannin tiimi on osaava ja ystävällinen. Mitä avoimempaa ja helpompaa näkemysten jakaminen tiimiläisten välillä on, sitä vähemmän prosessiin tulee luovuutta haittaavaa hankausta ja ratkaisusta tulee paras mahdollinen.

Samaa mieltä oli Tokmannin tiimi. Sen voi todeta oheisesta palautteesta.

Oli ilo työskennellä Outin kanssa uuden Miny-brändin identiteettityön parissa. Hän kuuntelee asiakasta ja tuo sen pohjalta toteutuskelpoisia ideoita esiteltäväksi. Suosittelen häntä, jos haet ammattitaitoista ja mukavaa yhteistyökumppania!

Minna Varsta
Marketing Manager,
Tokmanni

Kaikkea tätä löydät Minystä!

Minystä löytyy kaikenlaista pientä kivaa lapsille, nuorille ja aikuisille. Visuaalisesta ilmeestä tuli hauska ja helposti lähestyttävä iloisine väreineen, kuten brändin tuotteetkin ovat. Minyllä on oma ECO-sarja, jonka tuotteet ovat bio- ja kierrätysmateriaaleista valmistettuja. Minystä löydät elektroniikkaa, kosmetiikkaa, sisustusta, konttoritarviketta ja vaikka mitä muuta. Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Kannattaa käydä tutustumassa!

Nätti pastellisävyinen elektroniikka on ollut helposti lähestyttävä konsepti ja kovasti kuluttajien mieleen.
Kauniit sisustustavarat, joihin kaikilla on varaa, ovat tässä ajassa varma menestys. Minyn sisäänostajalla on pettämätön maku tavaroiden yhdistelemisessä ja materiaalivalinnoissa.
Minyn omia liikkeitä on auennut tiheään tahtiin eri puolille Suomea.
Scroll to Top