Kaikkea kivaa mutta ei mitään kallista
Minyn visuaalisen ilmeen suunnittelu, Tokmanni
Tokmanni valitsi DesignCompanyn suunnittelemaan uuden Miny -lifestyle konseptin. Työhön kuului logon suunnittelu. Pakkausilmeelle tehtiin mallit, joiden avulla Minyn pakkauksia pystyy suunnittelemaan eri tahoilla. Graafinen ohje oli osa projektia.
Outi ymmärtää hyvin projektin tarpeet ja löytää ideat sekä ratkaisut uuden konseptin luomiseksi. Outin kanssa on helppo työskennellä ja hän on erittäin joustava aikataulujen suhteen. Suosittelemme.
Henri Himanen
Tuotepäällikkö,
omat merkit
Tokmanni
Mood boardin suunnittelu ja toteutus
Kokonaisuuden ensimmäinen vaihe oli monen erilaisen visuaalisen idean jalostaminen mood board -muotoon. Erilaisten värien, kuvien ja tunnelmien luominen paperille.
Näiden konseptiesitysten joukosta valikoitui lopulta aika yksimielisesti suosikki, jota lähdimme jatkojalostamaan.
Ideaa testailtiin eri muodoissa ja lopulta siitä laadittiin graafinen ohjeistus. Graafisen ohjeen tuli olla yksiselitteisen selkeä, jotta brändiä on helppo jatkossa laajentaa hyvinkin moneen eri käyttötarkoitukseen.
Suunnittelen konsepteja ja toteutan niille graafisen ilmeen, tai uudistan olemassa olevia pakkauksia ja konsepteja.
Outi Oravainen
DesignCompany
Suunnitellun pakkausilmeen monistaminen ja yhtenäisenä pitäminen vuosien ajan
Yksi keskeinen tehtävä toimeksiannossa oli luoda Minyn pakkauksille visuaaliset raamit, joiden sisällä uusia pakkauksia on helppo kenen vain suunnitella sitä mukaa, kun valikoima laajenee.
Tällaisessa skaalautuvan pakkauksen visuaalisen ilmeen suunnittelussa on otettava huomioon monia seikkoja. Samojen elementtien on toimittava monessa eri koossa, vaakana ja pystynä. Värien pitää olla harmonisia ja toisiinsa sopivia. Pakkauksilla on monia eri materiaaleja ja painopaikkoja. Lisäksi suunnitelma ei saa olla esimerkiksi liian monimutkainen. Pakkaussuunnittelijan työmäärän pitää pysyä järkevänä.
Suunnittelin Minylle brand bookin sisältäen kaikki tarvittavat graafiset elementit sekä pakkausten templatet. Kukin template esittelee tuotekategoriansa tyypilliset piirteet. Tällöin konsepti pysyy kasassa vuosien ja monien tekijöiden käsissä.
Tiivis ja luottamuksellinen yhteistyö mahdollistaa parhaan lopputuloksen myös pakkausratkaisuille
Yhteistyöilmapiirillä on valtava merkitys projektin onnistumisen kannalta. Tokmannin tiimi on osaava ja ystävällinen. Mitä avoimempaa ja helpompaa näkemysten jakaminen tiimiläisten välillä on, sitä vähemmän prosessiin tulee luovuutta haittaavaa hankausta ja ratkaisusta tulee paras mahdollinen.
Samaa mieltä oli Tokmannin tiimi. Sen voi todeta oheisesta palautteesta.
Oli ilo työskennellä Outin kanssa uuden Miny-brändin identiteettityön parissa. Hän kuuntelee asiakasta ja tuo sen pohjalta toteutuskelpoisia ideoita esiteltäväksi. Suosittelen häntä, jos haet ammattitaitoista ja mukavaa yhteistyökumppania!
Minna Varsta
Marketing Manager,
Tokmanni
Kaikkea tätä löydät Minystä!
Minystä löytyy kaikenlaista pientä kivaa lapsille, nuorille ja aikuisille. Visuaalisesta ilmeestä tuli hauska ja helposti lähestyttävä iloisine väreineen, kuten brändin tuotteetkin ovat. Minyllä on oma ECO-sarja, jonka tuotteet ovat bio- ja kierrätysmateriaaleista valmistettuja. Minystä löydät elektroniikkaa, kosmetiikkaa, sisustusta, konttoritarviketta ja vaikka mitä muuta. Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Kannattaa käydä tutustumassa!