Vuoden Huippujen short-listattu

Koskenkorva Vodkan lahjapakkaus, Anora

Vuoden Huippujen short-listalla nähdyn Koskenkorvan tuntee jokainen suomalainen. Ohrasta tislatun vodkan ikoninen brändielementti on pohjanmaalainen viljapelto latoineen. Tässä lahjapakkauksessa perinteistä peltomaisemakuvitusta käytettiin uudella tavalla; valokuvamaisesti ja hopeavärillä painettuna.

Kuva ja Koskenkorvan logo kiertyvät lahjalaatikon kahdelle sivulle, jolloin laatikon kaksi erilaista kylkeä muodostavat vierekkäin myymälän hyllyssä erottuvan kokonaisuuden. Brändi tulee huomatuksi.

Pakkaukseen valittiin korkealaatuinen läpivärjätty kartonkimateriaali, joka kestää avaamista ja sulkemista useammankin kerran. Musta ja hopea tuovat lahjalaatikon designiin vivahduksen maskuliinisuutta ja jäänkirkasta ylellisyyttä. Altialle (nyk. Anora) suunniteltu lahjapakkaus ylsi visuaalisen muotoilun kilpailun Vuoden Huippujen ehdokaslistalle.

Ikonisten brändien pakkausten suunnittelussa kannattaa käyttää trendejä harkitusti.

Outi Oravainen
DesignCompany
Läpivärjätty materiaali tekee pakkauksesta luksuksen. Kantta voi taivuttaa auki vaikka loputtomiin, eikä saumasta ala pilkistää valkoista kartongin sisäosaa.
Pakkauksen ympäri kiertyvä Koskenkorvan logo mahdollistaa näyttävät esillepanot, joissa logo esiintyy kahden pakkauksen levyisenä. Brändi esittelee itsensä kauempaakin ohi kävelevälle kuluttajalle.
Viimeistelty rakenne on tärkeä lahjalaatikon avauskokemuksen kannalta.
Scroll to Top