Suomalaisia elintarvikkeita vientiin
Koivunmahlojen raikkaat pakkaukset
Meillä on Suomessa upeat raaka-aineet ja maailman puhtain luonto. Niihin nojaten on helppo puhua pakkauksilla tositarinaa tuotteen alkuperästä.
Pakkaussuunnittelijalle palkitsevaa on päästä rakentamaan kokonaisvaltaisesti yhteneväistä brändiä alusta lähtien tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Arctic Raw -tuotteet on suunniteltu vientipakkausten näkökulmasta ja toteutus on kohdennettu varsinkin Aasian markkinoille, mutta pakkausdesignit toimivat globaalisti.
Halusimme kertoa pakkaussuunnittelulla ja kaikella brändin viestinnällä aidoista pohjoismaisista mauista ja puhtaista suomalaisista raaka-aineista. Brändi luottaa paikallisiin elementteihin, kuten puhtaan valkoiseen koivun runkoon ja suomalaiseen metsään ja sen antimiin.
Arctic Raw -sarjaan kuuluu tällä hetkellä koivunmahlajuomien lisäksi hunajaa ja suomalaisia kuivattuja marjoja. Koivunmahlajuomissa makuina ovat hunaja ja minttuhunaja. Unohtamatta raikasta maustamatonta versiota, joka pullotetaan keväällä suoraan koivuista saatavasta mahlasta. Tuotteissa ei ole lisäaineita eikä lisättyä sokeria.
Brändisi voi tehdä ensivaikutelman vain
Outi Oravainen
kerran – sillä hetkellä, kun asiakas tarttuu
pakkaukseesi ensimmäistä kertaa.
DesignCompany
Pakkaus tuntuu kädessä laadukkaalta
Aitouden ja puhtauden ilmentämiseksi juomien etikettidesignit haluttiin mahdollisimman raikkaiksi ja tuotteita ilmentäviksi .Kukin makuvariantti on suunniteltu eroamaan toisistaan etuetikettiin foilausta muuttamalla. Etiketeissä on käytetty muitakin tarkoin harkittuja erikoisefektejä. Vaativissa etikettipainotöissä on foilauksen lisäksi käytetty muun muassa karheaa pinnoitetta tuomaan tuotteeseen aitoa koivunrungon tuntua. Brändimielikuvan rakentamisen näkökulmasta sillä on suuri merkitys, miltä pakkaus tuntuu kädessä.
Yksityiskohdilla ja viimeistelyllä luodaan brändille arvoa
Sulkimen päälle tuleva sinettitarra viimeistelee tämän tuotteen ulkonäön. Investointi sinetteihin oli tässä pakkausmuodossa yllättävän tärkeä hyllynäkyvyyden ja brändäyksen näkökulmasta. Ilman designin kasaavaa värikästä sinettiä ja siinä olevaa ydinviestiä pakkaus olisi jäänyt nykyistä huomaamattomammaksi ja tavanomaisemmaksi kaupan hyllyssä.
Pakkausten lisäksi olen ottanut brändille tuotekuvia ja suunnitellut markkinointimateriaaleja, kuten PowerPoint-esityksiä, esitteitä ja mainoksia.