Konditorian moninaiset pakkaukset
Herkulliset pakkaukset pH7
Konditoria pH7 täytti kymmenen vuotta vuonna 2017. Kondiittori ja omistaja Toni Rantala halusi uudistaa yrityksensä visuaalisen ilmeen syntymäpäivien kunniaksi. Siitä saakka olemme luoneet ja uudistaneet brändiä ja pakkauksia vaihe vaiheelta pitkäjänteisesti – jo viisi vuotta.
DesignCompany aloitti työn uudistamalla yrityksen logon. Logoon tuotiin ripaus luksusta aiemman suklaisen logon sijaan. Brändin haluttiin viestivän laadukkuutta käsintehtynä sekä puhtaita raaka-aineita ja innovatiivisia tuotteita.
Logouudistuksen rinnalla aloimme miettiä brändin viestiä laajemminkin. Asiakas antoi visuaalisen ilmeen osalta vapaat kädet luoda herkullinen maailma pakkausten ja muun materiaalin avulla. Muutamista erilaisista luonnoslinjoista valikoitui helposti värikkään ja tunnistettavan kuvion ja puhtaan valkean liitto. Mukaan otettiin sopiva annos mustaa ja kultaa.
Olemme luoneet Outin kanssa leipomostani edelläkävijäbrändin, joka perustuu massasta erottuvaan ”vaahtokarkkikuosiin”. Minun ei ole tarvinnut puuttua Outin työhön. Luotan siihen, että hän sanoo, kun meillä on jossain ongelma.
Toni Rantala
Kondiittorimestari,
yrittäjä ja Koko Suomi leipoo -tuomari,
Konditoria pH7 Oy
Ekologiset pakkausratkaisut
Ekologiset pakkausmateriaalit ovat olleet yksi punainen lanka suunnittelumme viitoittajana. Kierrätysmerkinnät on otettu huomioon pakkauksissa mahdollisuuksien mukaan.
Kaikki pakkausmateriaalit todella noudattavat samaa visuaalista ilmettä. Jokainen leipäpussi ja leivostarjotinkin. Tarroilla saa paljon kivaa ilmettä aikaan ja niillä on tärkeitä funktionaalisia tehtäviä pakkauksissa.
Tonin macaronsit ja leivokset ovat tajuttoman herkullisia. Värikkäät ja leikkisät pakkaukset tuovat tuotteet juuri oikealla tavalla esille kaupan hyllyssä. Paperipusseissakin toistuva brändin mukainen painatus houkuttelee ostamaan tuoreita ihania tuotteita leipomon hyllystä.
Lakupallojen suosio on valtaisa
Lakupalloista Toni on kehittänyt ilmiön. Meidän värikkäät pakkauksemme yhdistettynä tyylikkäisiin mustiin massaesillepanoihin ovat piste i:n päälle myymälöissä. Lakupalloja on lukuisissa mauissa, joista jokainen kuluttaja varmasti löytää suosikkinsa.
Brändille sopiva kuosi on osoittautunut erinomaiseksi valinnaksi. Sitä on ollut helppo vuosien varrella monistaa moninaisiin materiaaleihin pakkauksissa, markkinointimateriaaleissa, verkkosivuilla ja muussa brändäyksessä. Toni kutsuu kuosia psykedeeliseksi – psykedeliassa on se hyvä puoli, että monivärisenä se sopii yhteen kaiken kanssa.
Itsekin yrittäjänä nostan hattua Tonille ja hänen tiimilleen valtavan hyvin menestyvästä yrityksestä ja onnistuneesta yhteistyöstä monien tahojen kanssa. Toni on osoittautunut vuosien varrella reiluksi ja omalla tavallaan vaativaksikin yhteistyökumppaniksi.