Pakkaussuunnittelu nojaa yrityksen strategiaan
Pakkauksilla toteutetaan yrityksen laatimaa strategiaa. Vihreät arvot sellaisenaan eivät enää ole toimiva strategian osa, vaan itsestäänselvyys. Pakkausten avulla on mahdollista ilmentää ja toteuttaa monia arvoja ja päämääriä.
Brändi on paljon laajempi kokonaisuus kuin pelkkä operatiivinen markkinointi tai pakkauksen ulkoasu.
Oikein laaditun liiketoimintastrategian pohjalta luotu pakkauskonsepti on avainasemassa tuotteesi menestyksen kannalta. Valittu strategia näkyy niin pakkauksissa kuin kaikissa muissakin yrityksesi materiaaleissa, toimintatavoissa ja viestinnässä.
Kokonaisvaltainen brändistrategia kannattaa siis ehdottomasti ottaa fokukseen. Hyvä strategia on tärkeä kilpailukykysi vahvistamiseksi ja sitä kautta menestyksen luomiseksi. Tavoitteet voi saavuttaa vain, jos ne on asetettu.
Vastuullisuus on useimpien yritysten strategiassa, ellei jo itsestäänselvyys. Siirtymällä ekologisempiin pakkausratkaisuihin on mahdollista saavuttaa vastuullisuuden ja hiilijalanjäljen alentamisen tavoitteita.
Pelkkä kokemus tuotteesta ei ole koko totuus. Jokainen somepäivitys, asiakaspalvelukokemus, valokuva, tuoksu ja materiaali jättävät brändiisi jälkensä kuluttajan mielessä.