Pakkaus on iso osa brändisi tarinaa
Ihminen osoittaa arvojaan ostokäyttäytymisellään. Omia arvoja vastaavia tuotteita on mukavaa ostaa ja kuluttaa. Niistä myös halutaan viestiä ulospäin. Minkälainen tarina sinun tuotteillasi on, ja millaisia kuluttajia se puhuttelee? Tarinasi kertomiseen kannattaa panostaa, ja sen on oltava aito, oli se minkälainen tahansa.
Asiakkaasi arvostavat tuotteita, jotka ovat aitoja ja rehellisiä. Ihmiset ostavat brändejä, joihin he luottavat. Juuria ja muistoja halutaan vaalia – omia, sekä brändien luomia. Ihmiset ilmaisevat itseään valintojensa kautta.
Pakkauksen, ja brändin, identiteetti rakentuu strategian ja tarinan avulla. Kohdeyleisössä resonoivaa tarinaa hyödyntämällä vahvistat kuluttajan odotuksia ja kokemuksia brändistäsi. Pakkaus on usein ainut media, joka brändisi ja tuotteesi tarinaa kertoo, ja siksi sen suunnitteluun kannattaa panostaa.
Kaikilla tuotteilla ei tarvitse olla pitkää historiaa ja vaikuttavia juuria, joista tarina muodostuu. Tarina voi yhtä hyvin rakentua raaka-aineista, ekologisuudesta, yrittäjyydestä tai mistä vain kohderyhmääsi puhuttelevasta aiheesta.
Minun yritykseni tarina pohjautuu osaamiseeni ja yhteistyökykyyni.
Sosiaalinen media on tärkeä ilmaisun kanava, ja siellä kannattaa hyödyntää myös hyvin suunniteltuja pakkauksia osana yrityksen tarinaa.