Sitouta asiakkaasi hyvällä pakkauksella brändiisi
Brändilläsi on monia kohtaamispisteitä asiakkaasi kanssa. Mitä positiivisempia näistä yksittäisistä kokemuksista pystyt asiakkaallesi luomaan, sitä arvokkaammaksi brändisi muodostuu.
85 % kuluttajista ostaa sen tuotteen, johon tarttuu kaupassa ensimmäisenä. Pakkauksen tehtävä on sitouttaa kuluttaja tuotteeseesi ja brändiisi.
Brändilupaukset on mahdollista lunastaa koko tuotteen elinkaaren ajan. Asiakkaasi kokee monia kosketuspisteitä brändisi ja pakkauksesi kanssa: Minkälainen ostokokemuksesta muodostuu, miten asiakasta palvellaan myyntipisteessä tai verkkokaupassa, kuinka brändisi reagoi, kun asiakas jakaa ostoksensa somessa, tai tekee reklamaation.
Erityisen tärkeää on se, vastaako pakkauksen sisällä oleva tuote asiakkaan mielikuvia brändistäsi ja tuotteestasi. Onhan pakkaustasi varmasti miellyttävä käyttää? Saako sen helposti ja siististi auki? Entä voiko pakkauksesi sulkea uudelleen, tai onko sillä väliä? Tyhjeneehän pakkaus viimeistä pisaraa myöten?
Kaikki yllä mainittu ja moni muu seikka vaikuttavat siihen, tarttuuko asiakkaasi juuri sinun tuotteeseesi seuraavallakin ostokerralla.
Mitä enemmän sitouttavia tuntemuksia asiakkaasi koki brändisi parissa, sitä todennäköisemmin hän tarttuu samaan pakkaukseen seuraavallakin ostokerralla.