Outi Oravainen
DesignCompany

Sitouta asiakkaasi hyvällä pakkauksella brändiisi

Brändilläsi on monia kohtaamispisteitä asiakkaasi kanssa. Mitä positiivisempia näistä yksittäisistä kokemuksista pystyt asiakkaallesi luomaan, sitä arvokkaammaksi brändisi muodostuu.

Brändilupaukset on mahdollista lunastaa koko tuotteen elinkaaren ajan. Asiakkaasi kokee monia kosketuspisteitä brändisi ja pakkauksesi kanssa: Minkälainen ostokokemuksesta muodostuu, miten asiakasta palvellaan myyntipisteessä tai verkkokaupassa, kuinka brändisi reagoi, kun asiakas jakaa ostoksensa somessa, tai tekee reklamaation.

Erityisen tärkeää on se, vastaako pakkauksen sisällä oleva tuote asiakkaan mielikuvia brändistäsi ja tuotteestasi. Onhan pakkaustasi varmasti miellyttävä käyttää? Saako sen helposti ja siististi auki? Entä voiko pakkauksesi sulkea uudelleen, tai onko sillä väliä? Tyhjeneehän pakkaus viimeistä pisaraa myöten?

Kaikki yllä mainittu ja moni muu seikka vaikuttavat siihen, tarttuuko asiakkaasi juuri sinun tuotteeseesi seuraavallakin ostokerralla.

Puhtikauran pakkausten suunnittelun lähtökohtana oli sitouttaa kuluttaja brändiin opettamalla uuden tuotteen käyttöä ja lunastamalla varmasti annetut tuotelupaukset.
Scroll to Top