Grand Onen voitto Pakkaussuun­nittelija Outille

Olen tehnyt TikTokiin pakkauksista kertovaa sisältöä kesästä 2022 lähtien. Haluan levittää kanavallani pakkausten ilosanomaa kaikkien kuuluville. Missioni on, että ihmisillä olisi kanava josta saa puolueetonta informaatiota pakkauksista. Haluan kertoa niin luksusbrändien hulppeista pakkauksista, kuin arkisesta piimäpurkistakin.

Korkkien pitää jatkossa pysyä kiinni pakkauksessa

EU on asettanut SUP (single use plastic) direktiiviin uusia määräyksiä, joita aletaan noudattaa siirtymäajalla, vuoteen 2024 mennessä. Yksi näistä koskee pullojen ja muiden pakkausten sulkimia. Kaikissa alle kolmen litran pakkauskissa korkkien pitää jäädä tavalla tai toisella kiinni itse pakkauksen runkoon. Direktiivi koskee tuotteita, jotka on tarkoitus nauttia tai käyttää sellaisenaan pakkauksesta. Näitä ovat esimerkiksi virvoitusjuomat ja monet meijerituotteet.

Pakkaus on iso osa brändisi tarinaa

Ihminen osoittaa arvojaan ostokäyttäytymisellään. Omia arvoja vastaavia tuotteita on mukavaa ostaa ja kuluttaa. Niistä myös halutaan viestiä ulospäin. Minkälainen tarina sinun tuotteillasi on, ja millaisia kuluttajia se puhuttelee? Tarinasi kertomiseen kannattaa panostaa, ja sen on oltava aito, oli se minkälainen tahansa.

Scroll to Top